MARCHA MUNDIAL DAS MULHERES NA GALIZA
[Ediçom em Galego-Português]

Boletim de Ligaçom Internacional,
Agosto de 2003, Volume 6,
Numéro 3

SUMÁRIO:

. As mulheres do mundo frente a Organizaçom Mundial do Comércio
. Labbregas som protagonistas da Marcha Mundial das Mulheres
. Fórum Social Mundial 2004


Boletim de Ligaçom, Agosto de 2003, Vol. 6, numéro 3

AS MULHERES DO MUNDO FRENTE A A ORGANIZAÇOM MUNDIAL DO COMÉRCIO
Um chamado à mobilizaçom
“A reduçom da desigualdade de género nom é somente umha meta por direito próprio senom também umha contribuiçom importante para o desenvolvimento substentável”.
Plataforma para a Acçom. IV Conferência Mundial Sobre a Mulher, 1995.

Ante a próxima reuniom ministerial da Organizaçom Mundial do Comércio (OMC), que se realizará em Cancum, México, do 10 ao 14 de setembro deste ano, mulheres de todo o mundo se preparam a levar suas propostas de género no marco das atividades do Fórumdos Povos por umha Alternativa frente a a OMC em Cancum mesmo ou com acçons e mobilizacçons em seus próprios países.

A OMC surgida em 1995 para regular o comércio internacional opera em base a relacçons antidemocráticas, convertendo-se em arma contra o desenvolvimento sustentável que agride aos povos pobres. Em mini-reuniões prévias, a “portas fechadas”, um pequeno grupo de países ricos decida de leis e réguas a favor de seu próprios interesses, que imporão aos países em desenvolvimento, a maioria das vezes com a complacência dos governantes destes países. Em nenhumha parte, a sociedade civil conta com a possibilidade de incidir ainda quando sejam assuntos que comprometem o presente e o futuro da humhanidade.

Como se assinala no recente chamado de “A Assembleia Hemisférica e Global contra o ALCA %[Área de Livre Comércio das Américas] e a OMC para descarrilar o V Reuniom Ministerial da OMC”, os países se encontram num contexto de pertinaz guerra econômica e num momento de tendência para um controle unipolar do mundo em onde lhe mercado conduz à acumulação privada da riqueza e nom ao atendimento às necessidades dos povos, deshumhanizando as relacçons económicas.

As mulheres, vemo-nos afetadas diferenciadamente por estas medidas antidemocráticas e discriminatórias que fortalecem as situaçons de desigualdade e inequidad que vimos padecendo por séculos em sociedades patriarcais. Vemo-nos forçadas a integrar o mercado trabalhista em condições cada vez mais desfavoráveis, aumenta nosso ônus de trabalho nom remunerado ao ter que assumir tarefas de atendimento à educaçom e à saúde de meninas, anciáns e enfermas que antes lhe correspondiam ao Estado, para citar só uns exemplos. Aumenta a pobreza em general e nós seguimos ocupando o primeiro lugar nas estatísticas dos pobres do mundo (70%). Cresce a violência em contra de nós, tanto pela deterioração de nossas condiçons económicas como pela mercantilizaçom de nossos corpos.

Frente a este panorama desolador, é cada vez maior a vontade das mulheres de juntar forças mundialmente para expressar nossa rejeiçom a um modelo que exclui nossos direitos e com o fim de globalizar nossas esperanças e nossas luitas. É quiçá una das contribuiçons mais significativas da Marcha Mundial das Mulheres ter fortalecido os espaços de intercámbios mundiais entre mulheres.

É o que nos motiva na busca de novas veredas e estimula nossa imaginaçom. Em Cancum 2003, levaremos a cabo o Fórum Internacional Os DIREITOS DAS MULHERES NOS ACORDOS COMERCIAIS, os dias 8 e 9 de setembro, com expositoras de todos os continentes que nos permitirá compartilhar nossas experiências, luitas e mobilizaçons em contra das leis injustas do comércio internacional e conseguir um posicionamento comum frente a a OMC.

Ademais, considerando que o aumento da pobreza contribui a umha maior violência para as mulheres, no marco das atividades do Fórum dos Povos no Dia Internacional de Luto pelas guerras económicas, militares e de género, o 11 de Setembro, em Cancum apresentaremos umha obra de teatro que denúncia os assassinatos em série de mulheres em Cidade Juárez, México, simbolizando a rejeiçom a este tipo de violência em todo o mundo. Em outras atividades culturais especificamente das mulheres, participárom um grupo de “rockeras” e umha cantora. umha exposiçom de fotos em “ploters” se apresentará no Fórum Internacional de Mulheres e em várias outras atividades que ilustrará a condiçom das mulheres, suas luitas e seus lucros.

Nom todas as mulheres do mundo possamos estar em Cancum, mas TODAS temos a possibilidade participar nas atividades e mobilizacçons que se realizarám nos nossos países, desde o movimento de mulheres e o movimento social em general, para “descarrilar à OMC”, construir nossas próprias alternativas e exigir a nossos governantes e aos líderes mundiais o cesse das agressons económicas, militares e de género. As acçons que as mulheres levarám a cabo em qualquer parte do mundo lhe darám mais validez e força às vozes que elevarám seus colegas presentes em Cancum.

Juntas conseguiremos mudar as réguas do jogo, construiremos um mundo mais justo e equitativo, onde os povos nom estám ao serviço do mercado, senom que este seja um meio para melhorar nossa condiçom, com pleno reconhecimento de nossos direitos econômicos, sociais, políticos, culturais, sexuais e reprodutivos.

Finalmente, queremos recordar que além das mobilizacçons em ocasiom do Dia Internacional de Luto pelas guerras económicas, militares e de género que se realizarám em todos os países o próximo 11 de setembro, programou-se com todas as redes sociais internacionais umha mobilizaçom Mundial e acçons tanto em Cancum como em todo o mundo para fazer descarrilar à OMC, o 13 de setembro.

¡PARTICIPEMOS TODAS!

Para maior informaçom sobre as atividades em Cancum e nos países:
conferir as paginas WEB:
www.cancun2003.org e www.movsoc.org
ou escrever a: mujereshaciacancun@yahoo.com.mx
e/ou mujerdialogo@prodigy.net.mx

Leonor Aida Concha e Gaby Labelle, Marcha Mundial das Mulheres - Mexico

ÍNDICE




Ver : « A bolsa E a vida », a lógica da Organizaçom Mundial do Comércio - Documento pelo FórumInternacional Os direitos das Mulheres nos acordos comerciais, no marco do Fórum dos povos para propor umha alternativa frente a a Organizaçom Mundial do Comércio (OMC), que se realiza antes e durante o V Reuniom Ministerial da OMC, em Cancum (México) em Setembro de 2003.


Boletim de Ligaçom, Agosto de 2003, Vol. 6, numéro 3

AS MULHERES DO CAMPO SOM PROTAGONISTAS DA MARCHA MUNDIAL DAS MULHERES

Mulheres labregas organizam em Brasil a Marcha dás Margaridas, o 26 de Agosto próximo, quando esperam reunir em Brasília, capital do país, 50 mil mulheres. Elas reivindicam acesso à terra e ao água, soldo mínimo digno, saúde e que cesse a violência para as mulheres. Com o apoio de todos os movimentos sociais, a Marcha dás Margaridas será um momento importante para recordar ao governo democrático e popular do presidente Lula que o povo quer mudanças e que os que têm fome nom podem esperar. Espera-se também a participaçom de representantes de movimentos de mulheres labregas de vários países de América Latina.

Julia Dei Giovanni, Marcha Mundial das Mulheres - Brasil

ÍNDICE



Boletim de Ligaçom, Agosto de 2003, Vol. 6, numéro 3

FÓRUM SOCIAL MUNDIAL 2004

Convoca-se a organizar atividades autogestionadas
Vam a bom passo os preparativos do próximo Fórum Social Mundial (FSM) que se levará a cabo em Mumbai (Índia) do 16 ao 21 de janeiro de 2004 (www.wsfindia.org). No recente encontro do Comité Internacional da Marcha Mundial das Mulheres se propom o envolvimento da Marcha no próximo FSM. Além de nossa participaçom contínua no ComitéInternacional do Fórum, a Marcha Mundial na Índia está envolvida na organizaçom do FSM, e prepara em particular o Fórum das Mulheres que precederá o FSM. Durante os próximos meses iremos-lhes mandando mais informaçom sobre a forma que tomarám as diversas atividades da Marcha durante este importante evento (organizaremos também um ateliê sobre nossas acçons mundiais de 2005). O Comitê Internacional da Marcha e nosso coletivo Alianças e Globalizaçom preparam também atividades de debate e mobilizaçom e trabalharám, como no passado, para assegurar a presença de feministas em todo a programaçom do Fórum.

Neste momento quiséssemos atrair seu atendimento respecto de umha data topo que se acerca rapidamente. Aliás, as inscriçons para as atividades que se desejem realizar no marco do Fórum Social Mundial estám já abertas. Este ano convidamos especificamente às Coordenaçons Nacionais e grupos participantes da Marcha a organizar atividades autogestionadas (seminários, ateliês, encontros) dentro do FSM sobre temas relacionados à pobreza e a violência para as mulheres.

A data topo para inscrever umha atividade autogestionada no programa do FSM é o 30 de Setembro de 2003. Podem-se conseguir os formulários de inscriçom na direçom seguinte: www.wsfindia.org/event2004. Comparado aos três primeiros fóruns de Porto Alegre, as datas de inscriçom destas atividades som mais temporais para facilitar a articulaçom entre as atividades e permitir a todas as pessoas participantes conhecer o programa geral do FSM 2004 o antes possível. Para maior informaçom sobre as modalidades, as convidamos a conferir o lugar seguinte: www.forumsocialmundial.org.br. Há até o 30 de Novembro de 2003 para inscrever a sua organizaçom e a suas delegadas para poder assistir ao Fórum Social Mundial em Mumbai.

Agradecemos-lhes nos informem se proponhem umha atividade autogestionada, para poder circular a informaçom sobre todas as atividades da Marcha entre as mulheres que assistirám ao FSM. Aguardo que respondam numerosas a esta convocatória para ajudar-nos a ocupar este importante espaço e continuar a avançar nossas reflexons, análises e estratégias comuns para a construçom doutro mundo possível. Estas atividades serám momentos importantes para trocar entre mulheres da Marcha, e com outras redes feministas e movimentos sociais aliados.
ÍNDICE



[ Índice do Boletínes]
MARCHA MUNDIAL DAS MULHERES NA GALIZA
MARCHA MUNDIAL INTERNACIONAL