BOLETIM INFORMATIVO
Coordenadora Nacional
da Marcha Mundial das Mulheres na Galiza
Outubro-2004
Ano II
nº 11


Boletim Galego, ano II, nº11, 2004 Outubro


Ruanda-Rwanda sede do V Encontro Internacional da Marcha Mundial das Mulheres


As Delegadas Galegas prontas para participar no Encontro Internacional de Kigali.
[Outubro 2004]

Quinto Encuentro Internacional, do 5 ao 12 de Dezembro de 2004
em Kigali, Rwanda-Ruanda
UM NOVO DESAFIO

Do 5 ao 12 de Dezembro em Kigali
[Junho 2004]

Quinto Encontro Internacional: ¡Chega a passos agigantados!

[Setembro 2004]


As Delegadas Galegas prontas para participar no V Encontro Internacional de Kigali em Ruanda.

Galiza estará representada por duas companheiras na cidade ruandesa de Kigali, que estarám presentes no Encontro Internacional como delegadas da Coordenadora Nacional Galega. Paula Curveira e Eva Salgado participarám nos debates prévios para a aprovaçom do texto definitivo da Carta Mundial das Mulheres para a Humanidade, e na elaboraçom do calendário das mobilizaçons mundiais do 2005.





Quinto Encuentro Internacional, do 5 ao 12 de Dezembro de 2004
em Kigali, Rwanda-Ruanda
UM NOVO DESAFIO


Olá!

Como sabereis polo último Boletim de Ligaçom, de Março de 2004, venho de integrar-me à equipa da Marcha Mundial das Mulheres para acompanhar o processo de organizaçom do Quinto Encontro Internacional, do 5 ao 12 de Dezembro de 2004, em Kigali, Rwanda.

Imaginar-vos por uns instantes no Encontro, a uniom de centenas de mulheres onde as diversas cores de tez alegram os rostos, onde o calor humhano e o desejo de conhecer-se vence todo medo das diferenças, onde cada umha leva sobre si a cor de seu país, sua identidade, sua cultura, sua experiência, o que compartilha com suas irmáns: estou vendo um Encontro Internacional da Marcha.

E o mais belo em tudo isto, é que todas se entregam em corpo e ialma à construçom dum mundo de igualdade, sem violências, nem pobreza, nem exclusom das mulheres. Em fim, o trabalho de toda umha vida.

Todas unidas por um objetivo comum, vivemos em realidades muito diferentes e podemos inspirar-nos mutuamente através do intercámbio de centos de estratégias nom mais imaginativas as umhas das outras, para fazer progredir a Marcha nos nossos países. E cada vez, sem falta, regressa umha desses encontros internacionais, transformada, enriquecida, motivada e sobretudo carregada de novas idéias sobre como refazer o mundo desde um ponto de vista feminista. De regresso em seu país, a cada delegada da Marcha terá dupla motivaçom, pois sabe que milhares e milhares de mulheres da Marcha estám em harmonia com ela para organizar acçons motivadoras e cheias de criatividade para encaminhar a luita contra a violência e a pobreza das mulheres.

Da visom à acçom: combater a pobreza e a violência para as mulheres.

Nos Encontros Internacionais, as representantes das Coordenadoras Nacionais da Marcha aprovam as grandes orientaçons da Marcha, trocam sobre os desafios atuais respecto da luita contra a pobreza e a violência para as mulheres, aprofundam os conhecimentos sobre estes temas e determinam um plano de acçons mundial comum. Em 2003, por vez primeira, nosso Encontro Internacional se fez fora de América do Norte, celebrando-o em Nova Delhi, na Índia, e esta nova etapa foi para nós também o primeiro passo para a necessária descentralizaçom do trabalho da Marcha.

O Quinto Encontro Internacional da Marcha Mundial das Mulheres terá lugar em Kigali em Rwanda, do 5 ao 12 de Dezembro próximos. As mulheres da MMM em Rwanda nos propuseram celebrá-lo em seu país em 2004, pois desejavam aproveitar o triste aniversário do genocídio ruandés para destacar a importância da participaçom das mulheres na construçom de umha sociedade igualitária, pacifista e justa.

Os objetivos que esperamos atingir.

* Analisar os desafios aos que se enfrentam hoje dia as mulheres no contexto dumha crescente militarizacçom de nosso planeta, os avanços do neoliberalismo e dos integrismos e suas conseqüências sobre a luita contra a pobreza e a violência para as mulheres, tanto a escala nacional como mundial.

* Aprovar a Carta Mundial das Mulheres para a Humhanidade, a qual formará a base política para nossas acçons mundiais de 2005. Pretendemos aprovar a Carta o 10 de Dezembro, dia do aniversário da Declaracçom Universal de Direitos Humhanos da ONU. O processo de aprovacçom da Carta será o resultado final das consultas com os grupos das bases que participam na Marcha e dos acordos que se levaram a cabo em cada umha das Coordenadoras Nacionais.

* Detalhar nosso plano de acçons para 2005 [lançamento da Carta, utilizaçom desta, realizaçom do Relevo Mundial e do Cobertor da Solidariedade, 24. horas de solidariedade feminista, acçons nacionais, ...].

As participantes neste Encontro: especiais boas vindas às jovens feministas!

Para o Quinto Encontro Internacional esperamos reunir várias centenas de delegadas prevenientes das Coordenacçons Nacionais da Marcha Mundial das Mulheres (atualmente uns 60 países ou territórios contam com dita estrutura). Se convidará também a observadoras de Rwanda e da regiom dos Grandes Lagos africanos, bem como, a representantes de redes feministas internacionais e outros movimentos sociais a participar nos debates para enriquecer nossa reflexom, e pensar em como fazer converger nosso trabalho comum.

Para suscitar, entre as jovens feministas, um forte sentimento de adesom aos valores da Marcha Mundial e assegurar a transmissom de experiências e conhecimentos intergeneracionales, insta-se às Coordenadoras Nacionais a que nomeiem ao menos a umha mulher jovem em cada delegacçom. As jovens feministas poderám desta maneira desfrutar de umha experiência significativa e de participaçom nos processos de tomada de decisons da Marcha.

Por outro lado, convida-se também aos grupos que militan em países onde nom contam com a estrutura de umha Coordenacçom Nacional, a enviar umha delegada. Sem embargo, esta deverá comprometer-se, ao regresso a seu país, a fungir de relevo para mobilizar os outros grupos de mulheres.

O desenvolvimento do encontro.

Os dois primeiros dias, isto é o 5 e 6 de Dezembro se dedicarám à formaçom, e aos intercámbios entre grupos participantes e observadoras sobre temas como a paz e a desmilitarizaçom, as alternativas feministas, o tráfico sexual, os direitos das lesbianas, a participacçom de jovens feministas, ... Se tratará de momentos idóneos para aprofundar as reflexons, fortalecer nossa coesom e tomar o tempo de aprender as umhas das outras sem ter propostas que aprovar.

O próximo dia, o 7 de Dezembro, terám lugar encontros com grupos de mulheres das bases da regiom dos Grandes Lagos africanos tendo em vista tecer laços concretos com elas. Finalmente, do 8 ao 12 de Dezembro se celebrará o Quinto Encontro Internacional como tal, a "assembléia geral" da Marcha, durante a qual as delegadas terám que aprovar a Carta e detalhar as acçons mundiais para 2005.

Em Setembro, no mais tardar, se enviará a todas as Coordenacçons Nacionais os documentos preparatórios, incluindo o segundo esboço da Carta Mundial das Mulheres para a Humhanidade, com o propósito de finalizar o processo democrático de aprovacçom desta ferramenta política. Cabe indicar que as delegadas deverám conhecer a fundo a Carta e trazer com elas o consenso dos grupos de seu país sobre este fundamental documento da Marcha.

As inscriçons ao Encontro estarám abertas até o 29 de Outubro.

Cada participante deverá pagar umha quota, que se determinará em funçom dos custos que gerará o Encontro. Se lhes enviará os detalhes no envio de Setembro.

Convidamos-vos desde agora a que vos prepareis para este encontro gerador de novas motivaçons, energias, busca de soluçons comuns e... solidariedade!


Amalfy Ortega, organizaçom logística do Quinto Encontro Internacional da Marcha em Ruanda em 2004
Secretariado Internacional da Marcha Mundial das Mulheres.
Tirado do Boletim de Ligaçom, Junho de 2004, Volume 7, Número 2
ÍNDICE


Quinto Encontro Internacional: ¡Chega a passos agigantados!

O trabalho de organizaçom do Quinto Encontro Internacional avança rapidamente. Várias Coordenadoras Nacionais manifestárom seu interesse em participar nesta importante atividade da Marcha. A Coordenaçom da Marcha em Ruanda formou um subcomité de organizaçom do encontro.

Em breve, faremos chegar os documentos preparatórios do Encontro:

1. O formulário de inscriçom;

2. Informaçom sobre Ruanda;

3. O segundo esboço da Carta Mundial das Mulheres para a Humanidade para terminar o processo democrático de aprovacçom desta ferramenta política;

4. Os temas que deveremos tratar.

As delegadas deverám conhecer a fundo a Carta e defender a posiçom consensual dos grupos de seu país sobre este documento fundamental da Marcha. Deverám, portanto, prever um encontro de sua coordenaçom em Outubro ou Novembro de 2004.

Lembrar que se aceitam as inscriçons até o 29 de Outubro de 2004!

Os objetivos do encontro som:

1. Analisar os reptos aos que defrontam os movimentos de mulheres no mundo de hoje [crescente militarizaçom de nosso planeta, neoliberalismo e integrismos desenfreados e suas conseqüências sobre a luita contra a pobreza e a violência para as mulheres e as meninas] e a acçom da MMM;

2. Aprovar a Carta Mundial das Mulheres para a Humanidade, um documento que nos servirá de plataforma política para nossas acçons mundiais de 2005;

3. Finalizar nosso plano de acçons para 2005 [utilizaçom da Carta para com as organizaçons internacionais, lançamento da Carta e desenvolvimento do Relevo Mundial da Carta, as 24 horas de solidariedade feminista, acçons nacionais…];

4. Intercámbios e capacitaçom.

Poderám assistir ao Encontro 50 mulheres da regiom (30 de Ruanda, 10 de Burundi e 10 do Congo). As Coordenadoras Nacionais devem, por sua vez, designar 3 delegadas cada umha. O Comitê está reflexionando sobre uma acçom de solidariedade com as mulheres ruandesas.

Convidamos-vos a que participeis muitas a este encontro gerador de sinergias, de compartilhar de experiências, de busca de soluçons e a açons que as mulheres da Marcha Mundial possam realizar tendo em vista umha vida sem pobreza e sem violência para as mulheres e as meninas.

Amalfy Ortega, organizaçom logística do Quinto Encontro Internacional da Marcha em Ruanda em 2004 , Secretariado Internacional da Marcha Mundial das Mulheres.
Tirado do Boletim de Ligaçom, Setembro 2004, Vol. 7, número 3

ÍNDICE



[Índice dos Boletíns Informativos Galegos]
[Ìndice Boletins de Ligaçom Internacional]
MARCHA MUNDIAL DAS MULHERES NA GALIZA
MARCHA MUNDIAL INTERNACIONAL